“Kavkaski krug kredom” i “Sjećaš li se Dolly Bell?” na 59. Festivalu MESS

Na Dan teatra, 27. marta, objavljena internacionalna i regionalna selekcija ovogodišnjeg Festivala. Obzirom da je završena pozorišna sezona, finalizirana je i bh. selekcija za 59. Internacionalni teatarski festival MESS. Ove godine je prijavljeno ukupno 11 pozorišnih produkcija iz Bosne i Hercegovine, koje je pogledala ovogodišnja festivalska selektorica, pozorišna kritičarka Nina Ožegović. Ožegović je od 11 pogledanih predstava izabrala dvije koje će ove godine predstavljati bosanskohercegovačku pozorišnu produkciju.

Predstava koje su izabrane su: „Kavkaski krug kredom“, predstava nastala u koprodukciji Narodnog pozorišta Sarajevo i Scene MESS, a u režiji Paola Magelli-ja, te predstava „Sjećaš li se Doli Bel“, nastala u produkciji Kamernog teatra 55, a u režiji Kokana Mladenovića.

Ožegović je, uz izbor predstava za ovogodišnji Festival, poslala i obrazloženje zbog čega je izabrala upravo te predstave, te opšti dojam o pozorišnoj produkciji u Bosni I Hercegovini. “Bez obzira na njihove različite konačne domete i raznolike žanrovske i stilske predznake, može se zaključiti da teatar Bosne i Hercegovine ima velike kazališne potencijale jer smiono, bez straha i okolišanja, služeći se raznolikim teatarskim sredstvima te postavljajući i neugodna i bolna pitanja, koja još izazivaju zazor, živo korespondira sa stvarnošću, a istodobno nudi gledateljima uzbudljiv kazališni doživljaj.”

Razlog zbog koje je izabrala upravo ove predstave jeste činjenica da one svojom estetikom, rediteljskom postavko, glumačkom igrom, te porukom koju šalju zaslužuju biti dijelom jednog od najznačajnijih pozorišnih festival u Evropi. “Predstava „Sjećaš li se Dolly Bell“ odskače od ostalih produkcija po inovativnoj režiji Kokana Mladenovića, izvrsnoj dramaturškoj obradi i reinterpretaciji Sidranove priče, uvjerljivim glumačkim kreacijama, te vrlo jednostavnim ali značenjski nabijenim scenskim rješenjima, što nije rezultiralo samo vrlo uspješnim kazališnim remakeom kultnog Kusturičinog filma nego i samosvojnim djelom specifične poetike i snažne simbolike. Kokanović je u prikazu Sarajeva iz ‘60-ih i tipične komunističke obitelji iz toga razdoblja ekvilibrirao između nostalgičnog prikaza i profinjene ironije, nenametljivo ponudivši suvremeno, aktualno i dojmljivo čitanje svima poznate priče…()… Redatelj Paolo Magelli u raskošnoj, monokromatskoj produkciji „Kavkaski krug kredom“, nastaloj prema komadu lijevoorijentiranog autora Bertolta Brechta, oživljuje na sceni mračni, gotovo kataklizmički ratni svijet u kojem pratimo pojedince i njihovo snalaženje u ratnom kaosu. Magelli taj svijet gradi na temeljnim postulatima Brechtovog epskog teatra, ponajviše kombinacijom satire i iščašenih glazbenih songova kojima se komentira društvena stvarnost. Osim atmosfere, u predstavi najviše impresionira jasna i nedvosmislena osuda svih ratova. U takvom Magellijevom čitanju možemo prepoznati situaciju u postsocijalističkim društvima na ovim prostorima, ali i u drugim europskim zemljama gdje te socijalne razlike i nepravda nisu posljedice rata nego uspona desnice.”, kazala je Ožegović u svom objašnjenju.



javne nabavke