Loading
EN
Internacionalni teatarski festival MESSInternacionalni teatarski festival MESSInternacionalni teatarski festival MESS

MESS KRITIKA: Mala domovina, velika predstava

Piše: Emina Kovačević

Posljednjeg dana 63. izdanja, direkcija festivala MESS poklonila je publici i Malog i “velikog” MESS-a predstavu Chotto Desh, jednog od najvećih savremenih koreografa u svijetu, Akrama Khana. Ova predstava, naslovljena Chotto Desh – što znači mala domovina, zapravo je adaptacija ranije i Laurence Olivier nagradom nagrađene predstave Akrama Khana naslovljene Desh – domovina, pod rediteljskom palicom istaknute britanske rediteljice Sue Buckmaster, sa namjerom da se predstava prilagodi mlađoj publici.

Predstava tematizira pitanje identiteta, i sudare različitih kultura autora, kao i njegovo odrastanje u umjetnika koji jeste danas, zbog čega se sukobio sa svojim ocem. Pored koreografije, koja je sačinjena od elemenata indijskog klasičnog plesa khatak, savremenog plesa, i pantomime, u predstavi važnu ulogu igraju svjetlo, muzika i videoprojekcija kratkih animiranih laga koje, u kombinaciji sa živom izvedbom, postižu efekat snolikosti. Glavni lik Akrama u alternaciji tumače Jasper Narvaez,  Nicolas Ricchini, i Nicola Monaco.

Dramaturški okvir predstave je anegdota – poziv sa službom za korisnike kada se na drugoj strani telefonske veze nađe dvanaestogodišnji dječak Jai iz Bangladesha. Taj podatak, otvara prvu plesnu etidu u predstavi, sjećanje na posjete Bangladeshu u djetinjstvu. Koreografija i izvedba iste su dinamične, fluidne, i vrlo efektno uspostavljaju čitavo iskustvo hodanja kroz nahrupljene ulice. Kroz izvedbu jednog plesača, na sceni ožive i čangrizavi starci, pijanice, psi, razigrana djeca, prosjaci, namrgođeni ljudi u žurbi… Dizajn zvuka i koreografija se savršeno prate i upotpunjavaju. Ali tijelo plesača je osnovni medij i ključ kojim se mikrokozmos predstave širi.

Svaki od nivoa radnje je efektno odvojen. Telefonski poziv je u jednom svjetlu, poprilično plošan i jednostavan, kakav i treba biti. Drugi sloj radnje – intimna priča o odrastanju protagoniste – počiva na koreografiji koja sadrži ranije pomenute elemente, i interakciji iste sa svjetlom i muzikom, u dramaturški precizno izdvojenim, ali i fluidno povezanim etidama. Treći sloj radnje je bajka, u koju je uključena i videoprojekcija stilizovanih animacija usko vezanih za koregorafiju same priče. Jedini momenat preklapanja prvog i drugog sloja je scensko prikazanje grižnje savjesti zbog konflikta sa ocem, kojem na negodovanje zbog bavljenja plesom, sin odgovara da se treba vratiti u Bangladeš, ako je tamo već bilo bolje. Potom se isti stil animacije koja je izgradila fantazmagorični svijet začarane šume, pretvara u užase ratova i stradanja, i velikog svijeta kojeg djeca mogu osjetiti i naslutiti, ali ga ne mogu objasniti i shvatiti. Kao ni odrasli, u potpunosti.

Iako otvara izuzetno kompleksna pitanja o identitetu, pripadnosti, poštovanju, i svijetu, ova predstava to čini na način koji – istina – jeste prilagođen djeci, ali je utoliko i efektniji. Pročišćen od suvišne intelektualizacije, mikrokozmos predstave Chotto Desh počiva upravo na čistoti intuicije, na pokretu i imitaciji koja je prvi oblik poimanja svijeta oko nas u ranim fazama razvoja. Riječ je o emotivnom i jedinstvenom pozorišnom iskustvu, koje rezonuje sa publikom zahvaljujući izvrsnosti i koncepta i izvedbe.

Također, ova predstava u svoj svojoj potenciji i ljepoti pozorišta koje otjelovljuje, savršena je za kraj devet dana slavljenja pozorišne umjetnosti tokom 63. izdanja Festivala MESS.



At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)