Međunarodne produkcije predvođene i na MESS-u nagrađivanim rediteljima
Publika 64. Internacionalnog teatarskog festivala MESS imat će priliku pogledati jedanaest predstava u takmičarskoj selekciji od kojih tri predstavljaju BiH, tri su regionalne produkcije a pet dolazi sa međunarodne scene i predstavljaju recentne radove istaknutih umjetnika i umjetnica Italije, Albanije, Francuske, Libana. Svakako tu je švicarsko-palestinska koprodukcija iza predstave „Metro Gaza“, koja će otvoriti ovogodišnji 64. MESS.
„Allesandro Serra u predstavi “TraGùDiA: Pjesma o Edipu” poziva nas da skupa obnovimo plam uništene civilizacije, Josef Nadj „Punim mjesecom” najavljuje pojavu novog života, Davide Lodice se predstavom „Posjeta“ bavi krivnjom i neprijateljstvom prema strancima, Omar Rajeh kroz autobiografski solo performans „Ples nije za nas“ – svijetom koji nema prošlost, nadom, suprotstavljanjem strukturama moći. Našoj publici, navikloj na maštovite teatarske estetike vrhunskih umjetnika i umjetnica, ostaje da zajedno sa nama budu dio „nezaustavljivog života“ u kojem teatar ima katarzičnu, nadahnjujuću ulogu“, najavio je dio takmičarske selekcije ovogodišnjeg, 64. Festivala MESS, direktor Nihad Kreševljaković.
Italijanska koprodukcija četiri teatarske kuće – Sardegna Teatro, Teatro Bellini Napoli, ERT Emilia Romagna Teatro Fondazione, Fondazione Teatro Due Parma u režiji Alessandra Serre „Tragudia: Pjesma o Edipu“ nastala je na ruševinama. Čim se spomene Edipovo ime, ostatak se zna – otac Laj, majka Jokasta, kćeri, sinovi, šta je propatio, za šta je kriv. Predstava koja nam poručuje da u vremenu ruševina druge mogućnosti nema nego raditi na onome što je preostalo, puhati u žar da se vatra ponovo razbukta na programu 64. MESS-a je u petak, 11.10. u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.
Uz podršku Teatroskopa, programa koji su pokrenuli francusko Ministarstvo Evrope i inostranih poslova, Ministarstvo kulture Francuske i Francuski institut Pariz na ovogodišnjem MESS-u bit će predstavljene dvije koreografske predstave „Ples nije za nas“ i „Pun mjesec“. “Ples nije za nas” je solo performans čiju koreografiju potpisuje i izvodi Omar Rajeh. On nas uvodi u svoj plesni i autobiografski svijet u kojem se sama “izvedba” percipira kao okupljanje i jedno zajedničko iskustvo. Omar Rajeh pleše i priča o jednoj intimnoj prošlosti koje više nema. Slike, značenja, osjećaji, ljudi, sretni trenuci, sve se zaledilo. Predstava je na programu u nedjelju, 06.10. u 23 sata na sceni Sarajevskog ratnog teatra.
Istaknuto teatarsko ime Josef Nadj, u subotu, 12.10. u 20 sati na sceni Sarajevskog ratnog teatra predstavit će „Pun mjesec“ koji okuplja sedmoricu od osam plesača iz plesnog performansa Omma kako bi nastavili, proširili i produbili istraživanje koje je započeto pomenutim perfromansom, a ovaj put im se na sceni odlučio pridružiti i sam Joseph Nadj. Nadj dodatno istražuje svijet crnačkog, američkog jazza, od njegovih izvornih oblika – bluesa i duhovne muzike – i njegovih mutacija, pa sve do danas, kada je jazz postao muzički žanr kojeg su prisvojili bijelci, a čija je plesna komponenta gotovo u potpunosti iščeznula.
Nedaleko od jednog gradića kojeg još uvijek proganjaju ratne uspomene, jedan svećenik ustrijeli anđela. Svećenik odlučuje da pruži utočište i njegu tom ranjenom biću koje sve osjeti i zna sve osim “živjeti” u tom svijetu o kojem se samo sanja. Grad zapravo ne može podnijeti posjetu stranca – anđela, i uskoro mu pokazuje svoje neprijateljsko lice, stigmatizirajući njegov deformitet i njegovu različitost. Anđeo će jedinu utjehu naći u muzici koja se čudesno krije u jednoj violini, a “utočište” u očima i ljubavi koju mu pruža Delia. „Posjeta“ u režiji Davida Lodicea je u srijedu, 09.10. u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.