Pitanja identiteta, ušutkivanja žena i katastrofalnog uticaja na prirodu u fokusu regionalnih rediteljskih imena
Od regionalne teatarske produkcije, publika 64. Internacionalnog teatarskog festivala MESS imat će priliku pogledati ostvarenja istaknutih, višestruko nagrađivanih rediteljskih imena – Andriy Zholdak, Selma Spahić, i Žiga Divjak. Njihove predstave „Edward II“, „Kroćenje goropadnice“ i „Budućnost“ otvaraju pitanja identiteta, historije ušutkivanja žena, te pogubnog djelovanja čovjeka na planetu na kojoj živimo.
„Edward II“, koprodukcija NUCK teatra “Jordan H. K. Džinot” iz Velesa i dramskog teatra “Masaltinov” iz Plovdiva, Bugarska, inicira priču o jednom kompleksnom fenomenu na nekoliko nivoa. Edvard drugi je proizvod dramaturškog “rimejka” klasične drame Christophera Marlowa, iz pera Saše Dimoskog i reditelja Zholdaka, uz primjese pop-artu svojstvenog fizičkog teatra, u kojoj se autori poigravaju različitim žanrovima, osobito krimi-trilerom. U kojoj mjeri je želja za moći trijumfalna zlatna kruna koja se prenosi sa jednog člana kraljevske porodice na drugog, a u kojoj mjeri je ta želja kruna od trnja stečena mazohističkim naporima? Akcenat u predstavi je na odnosu između oca i sina, posljedicama nedostatka majke, raskoši i moći, potrebi za sklapanjem braka, ali i na promjeni seksualne orijentacije. Sve ovo je danas česta i normalna pojava, ali to nas u jednu ruku i tjera da ispitamo šta je razlog tim pojavama i procesima. Budite dio ovog teatarskog propitivanja u nedjelju, 06.10. u 19 sati i 30 minuta u Narodnom pozorištu Sarajevo.
Autorski projekt „Kroćenje goropadnice” je reinterpretacija Šekspirovog klasika „Ukroćena goropadnica“, prema prijevodima Mate Marasa, Milana Bogdanovića i Andy Jelčića bazirana na kombiniranju različitih diskursa i izvora, razvijena iz improvizacija, koja u pozadini otkriva dugu povijest ušutkivanja žene i kroćenja njezinog jezika. Ovaj komad u produkciji Satiričnog kazališta Kerempuh iz Zagreba, a u režiji poznate bh. rediteljice, Selme Spahić, postavlja pitanja šta uopće znači goropadnica, ko su one bile kroz stoljeća. Čemu se stoljećima smijemo pod okriljem komedije i dramskog kanona i šta je dopušteno raditi ženskom tijelu na sceni u svrhu izazivanja smijeha? Šta je zapravo iz ugla današnjih goropadnica smiješno i da li je to smiješno i društvu? Odgovore potražite u ponedjeljak, 07.10. u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.
Od društveno angažiranog mladog slovenačkog reditelje Žige Divjaka na 64. MESS stiže predstava „Budućnost“ u koprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta i Mestnog gledališča ljubljanskog. Ljudski otpad, vidljiv i nevidljiv, putuje kroz ogromne atmosferske slojeve i široke okeanske struje. Akumuliraju se u tijelu odanog albatrosa, koji skuplja hranu za svoje mlade, i završavaju u stomaku mladog albatrosa. Milioni i milioni godina letenja iznad nemirne površine mora, nebrojeni albatrosi, koji su se brinuli i trudili se da omoguće nastavak vrste, dolaze u dodir sa ljudskom genijalnošću, materijom starom manje od 100 godina – plastikom. Hemikalije, plastika, živa bića i njihovi rođaci, obaveze, odnosi su kombinovani u složenoj mreži međusobnih uticaja. „Budućnost“ je predstava skrivena u ovoj složenoj mreži međusobnih uticaja, a na programu 64. MESS je 08.10. u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.