MESS KRITIKA: Nepodnošljiva lakoća podaništva

Piše: Lamija MilišićDa u teškim vremenima muze ipak neće zašutjeti podsjećaju nas Totovi Örkényja Istvána, mađarskog književnika koji je ovom novelom i dramom apsurda iz 1967. godine opisao „sizifovsku sudbinu mađarske vojske“ u Drugom svjetskom ratu. Postavljena na scenu Sarajevskog ratnog teatra u martu ove godine i uvrštena u selekciju 63. festivala MESS, predstava „Totovi“ u režiji Andrása Urbána pokazuje potencijal Istvánovog inicijalnog konteksta, donoseći publici svirepu komičnost ljudske poslušnosti.Sva bol idile je u...

MESSpresso: “POD OBA SUNCA” – SA SISTEMIMA SE RASPADAJU LJUDI, PORODICE, SVJETOVI

Na redovnom festivalskom MESSpressu jutros je razgovarano o projektu Dramadžiluk i drami „Tama na rubu grada“ te predstavi „Pod oba sunca“ u produkciji Kraljevskog pozorišta „Zetski dom“ iz Crne Gore u režiji Borisa Liješevića prema tekstu Ognjena Spahića, koja je na progamu 63. MESS-a večeras u 20 sati na sceni Pozorišta mladih Sarajevo.  Dario Bevanda, jedan od autora dramskih tekstova odabranih za scenska čitanja prvog Dramadžiluka istakao je važnost ovog programa za vidljivost savremenih dramskih tekstova. „Tama na rubu grada“...

MESS KRITIKA: Nagađanje i dosada

Piše: Emina KovačevićDok se “opravdanje” za Koršunovasovo čitanje Šekspirovog Otela, koje je publika imala priliku pogledati treće noći 63. MESS-a, moglo pronaći u magičnim vizualima i koloritu glumačke igre, teško je pronaći pozitivne aspekte ove inscenacije Čehovljevog “Ivanova”. Na papiru, u afiši, predstava djeluje kao garantovani uspjeh – Mađeli je jedan od najvećih pozorišnih reditelja u regiji, Željka Udovčić-Pleština je jedna od najboljih dramaturginja, ansambl Narodnog pozorišta u Sarajevu čine odlični glumci, a Čehov je...

MESSpresso: SVIJET SE MIJENJA – UMJETNOST OSTAJE

Zijah Sokolović i Maja Izetbegović razgovarali su jutros na festivalskom MESSpressu o predstavi „Ivanov“ Paola Magellija nastalu u produkciji Narodnog pozorišta Sarajevo, dok su Sead Pandur i Adnan Kreso govorili o predstavi „Totovi“ u režiji Andrasa Urbana u produkciji SARTR-a. Obje predstave su večeras na programu 63. Festivala MESS u 19 sati i 30 minuta („Ivanov“, NPS) i u 22 sata (Totovi, SARTR). Zajedno sa predstavom „Noć s Aleksom“ čine bh. selekciju na 63. MESS-u. Zijah Sokolović, četverostruki dobitnik Zlatnog lovorovog...

MESS KRITIKA: Pjesma ljudi i djece

Piše: Mirza Skenderagić„Ako imate nešto da kažete, jednostavno recite! Ko pjeva?“, rekli bi mrzitelji opere i ne baš pretjerano osjećajni ljudi. Bez uvrede. Ali šta ako postoje misli koje je nemoguće reći naglas, ne samo uputiti drugome, nego uopšte izustiti zbog težine njihove istine. Šta ako se radi o djeci. Pokvarenoj, uplakanoj, drhtavoj, skakutavoj, omamljenoj... strašnoj djeci. Kako izgovoriti istinu o strašnoj djeci. I kako da to urade slabi ljudi. Da u teatru nekad ne postoje riječi izvan pjesme, dokazuje predstava „Deca“...

MESS KRITIKA: Strah teatra od fašizma

Piše: Mirza SkenderagićUoči sredine 63. MESS-a svoju novu sarajevsku izvedbu koja uključuje čitavo gledalište Sarajevskog ratnog teatra, za razliku od improvizovanog kamernog u Narodnom pozorištu, dočekala je zasigurno najpolitičkija predstava ovogodišnjeg  izdanja Festivala, intrigantnog naslova „Projekt Handke ili pravda za Peterove budalaštine”, pozorišne grupe Quendra Multimedia iz Prištine, producirana u suradnji s talijanskim Mittelfestom & Teatro della Pergola, njemačkim Theater Dortmund te Narodnim pozorištem Sarajevo i...

GRADIMIRU GOJERU ZLATNI LOVOROV VIJENAC ZA DOPRINOS UMJETNOSTI TEATRA

Zlatni lovorov vijenac za doprinos umjetnosti teatra, kao najveće priznanje koje dodjeljuje Direkcija Festivala MESS ove godine ide u ruke Gradimira Gojera, višedecenijskog teatarskog djelatnika. Priznanje će mu biti uručeno na ceremoniji u četvrtak, 05. oktobra, 2023. u 19 sati u Galeriji Gabrijel Kamernog teatra 55. Gradimir Gojer rođen je 1951. u Mostaru, a svoj radni vijek proveo je u Sarajevu gdje je na Filozofskom fakultetu diplomirao Komparativnu književnost sa teatrologijom, te Pozorišnu i radijsku režiju. U svom...

MESSpresso: „DJECA“ SU TEATARSKI DOŽIVLJAJ KOJI ĆE PROBUDITI DIJETE U NAMA

Ekipa beogradskog Narodnog pozorišta, čija je predstava „Djeca“ večeras na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo u 19 sati i 30 minuta u okviru programa 63. Festivala MESS, jutros je govorila o ovom neobičnom teatarskom ostvarenju, koje rado gledaju sve generacije. Riječ je jednom formatu opere nastaloj prema stihovima iz istoimenog romana Milene Marković koji je osvojio NIN-ovu nagradu samo devet mjeseci prije premijere u oktobru 2022. U ovom teatarskom ostvarenju glumci su i pjevači i muzičari, dok je orkestar također na sceni, a...

MESS KRITIKA: OTELO I POZORIŠTE PO KORŠUNOVASU

Piše: Emina Kovačević Postaviti Šekspira uvijek je izazov, kako rediteljski, tako i glumački. Zadatosti renesansne tragedije, u dobroj mjeri uvjetovane su bile društvenim kontekstom u kojem je pisac stvarao. Šekspir je, prije svega, bio vrsni dramaturg koji je dobro razumio svoju publiku, i koji je svoje predstave pisao sa dominirajućim senzibilitetima, ali i trenutnim društvenim i političkim tekovinama, na umu. Inspiraciju je crpio iz raznovrsne literature koja mu je bila dostupna, i poznato je da je historijske podatke do kojih je...

KORŠUNOVAS NA FESTIVALSKOM MESSPRESU – ŽIVIMO ŠEKSPIROVSKO VRIJEME

Uz espresso i croissant MESSpresso razgovori sweetened by Mrvica Cafe & BakeryJedan od najboljih evropskih ali i svjetskih reditelja, Litvanac Oskaras Koršunovas, razgovarao je danas na redovnom festivalskom MESSpressu sweetened by Mrvica, s novinarima, zajedno sa članovima ansambla predstave „Othello“ koja će biti izvedena večeras u Narodnom pozorištu Sarajevo u okviru 63. Festivala MESS.Ovo je sedmi put da postavlja Šekspirovo djelo te je objasnio zašto u ovom legendarnom dramskom piscu iznova nalazi inspiraciju za svoj rad....