MESS KRITIKA: Mala domovina, velika predstava

Piše: Emina KovačevićPosljednjeg dana 63. izdanja, direkcija festivala MESS poklonila je publici i Malog i “velikog” MESS-a predstavu Chotto Desh, jednog od najvećih savremenih koreografa u svijetu, Akrama Khana. Ova predstava, naslovljena Chotto Desh – što znači mala domovina, zapravo je adaptacija ranije i Laurence Olivier nagradom nagrađene predstave Akrama Khana naslovljene Desh – domovina, pod rediteljskom palicom istaknute britanske rediteljice Sue Buckmaster, sa namjerom da se predstava prilagodi mlađoj publici.Predstava...

MESS KRITIKA: Kad dernek utihne

Piše: Mirza SkenderagićPretposljednji dan 63. Festivala MESS, okončan je izvedbom predstave „Noć s Aleksom“ Hrvatskog narodnog kazališta u Mostaru, autora Marka Tomaša, a u režiji Ivice Buljana, kao svojevrsnom živom teatarskom svirkom u kojoj metaforičko opijanje ne donosi zaborav ili sreću, već u sadašnjost doziva prošlost, a sa kojom opet neće stići ništa lijepo, već samo strah i prokletstvo. U ovoj predstavi intimne poetičnosti i apsurdne tragičnosti, rasutoj kao „san o životu“ ili „san o snu“, najmanje vrijednog se sazna o...

MESS KRITIKA: UMJETNOST VRIJEDNA UMJETNOSTI: Šetnja kroz Ofelijin vrt

Piše: Emina KovačevićT4. Ofelijin vrt je savremeni dramski tekst talijanskog pozorišnog reditelja i dramatičara Pietra Floridija, koji tematizira Aktion T4, program kroz koji je nacistička vlast ubijala “iz milosti” “genetski nepodobne”, koji su imali tzv. “živote koji nisu vrijedni života”. Užas i tamu historijskog i tematskog okvira, kao i konteksta u kojem se dramska radnja odvija, Floridi je iskoristio kao polazišnu tačku iz koje se razvija odnos dvije žene – Ofelije i Gertrude, kojima su simbolično data šekspirijanska imena....

MESS KRITIKA: Ples bestijalnih

Piše: Lamija MilišićRiječ „wakatt“ na mossi jeziku znači „naše vrijeme“, a s njegovim zvjerinjim licem smo se imali priliku suočiti u istoimenoj predstavi belgijskog Faso Danse teatra Burkine Faso i koreografa Sergea Aiméa Coulibalyja sedme noći 63. festivala MESS.  „Wakatt“ nas dočekuje scenom punom sjenovitih ljudskih figura na granici neživog i kontrastnim jarkim polukrugom što sija iz dubine scene i tako budi ove žive mrtvace. Oni koračaju kroz debeli sloj crne tvari rasute po sceni, tvari koja podsjeća na crni snijeg ili pepeo....

PRVO IZDANJE DRAMADŽILUKA POTVRDILO ČINJENICU ZA BOLJOM AFIRMACIJOM DOMAĆEG DRAMSKOG TEKSTA

Panel diskusijom „Zašto pisati dramu“, završeno je prvo izdanje „Dramadžiluka“, novog programa Festivala MESS koji je ove godine po prvi put realizovan. Cilj scenskog čitanja drama je da se kreira platforma za afirmaciju novih tekstova, povezivanje dramaturga, režisera i glumaca, te olakša pronalazak tekstova za pozorišne repertoare. „Bitno je podržati Dramadžiluk jer on može postati platforma da se naš glas čuje. Ovo nije prvi projekat koji je pokrenut a da je kroz godine došlo do pada entuzijazma. To je ono što ne bih volio da se...

MESSpresso: WAKATT JE POTRAGA ZA NOVOM HUMANOŠĆU U SVIJETU UNIŠTENOM POHLEPOM

Na posljednjem festivalskom MESSpressu razgovarano je o predstavama „Wakatt“ i „Gidionov čvor“ koje su večeras na programu Festivala MESS. Večerašnja izvedba „Gidionovog čvora“ (18 sati, Pozorište mladih) bit će prevođena na znakovni jezik, dok je „Wakatt“ u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo. Serge Aime Coulibaly, jedno od vodećih imena u polju savremenog plesa na afričkom kontinentu danas, sa svojom trupom Faso Danse Theatre predstavit će se u 19 sati i 30 minuta predstavom „Wakatt“ na sceni Narodnog...

MESS KRITIKA: Bijesna tišina našeg vremena

Piše: Lamija MilišićPuna krika i bijesa koji ne znače ništa, scena Pozorišta mladih u Sarajevu je šeste noći 63. festivala MESS publiku dočekala predstavom „Pod oba sunca“ Kraljevskog pozorišta „Zetski dom“, u režiji Borisa Liješevića. Ova adaptacija Stele Mišković istoimenog romana Ognjena Spahića pozorišnim je jezikom (trans)generacijsku traumu doživjela u intenzitetu koji je djelomično zarobio u izvorni žanr Spahićeve pripovijesti, ali ipak podarila upečatljiv prikaz duha našeg vremena.Bitna odlika generacijske proze, kojoj...

GRADIMIRU GOJERU URUČEN ZLATNI LOVOROV VIJENAC ZA DOPRINOS UMJETNOSTI TEATRA

Noćas je u Galeriji Gabrijel u Kamernom teatru 55 održana svečana ceremonija dodjele Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra Gradimiru Gojeru, kao najveće priznanje koje dodjeljuje Direkcija Festivala MESS. U svojoj bogatoj biografiji bilježi preko šezdeset knjiga, te 129 teatarskih režija za koje je osvojio oko trideset nagrada, uključujući Šestoaprilsku nagradu Grada Sarajeva - za ostvarenja u scenskoj umjetnosti i posebno za režiju predstave Bašeskija, san o Sarajevu. Jedan je od osnivača Mostarskog teatra mladih...

MESS KRITIKA: Nepodnošljiva lakoća podaništva

Piše: Lamija MilišićDa u teškim vremenima muze ipak neće zašutjeti podsjećaju nas Totovi Örkényja Istvána, mađarskog književnika koji je ovom novelom i dramom apsurda iz 1967. godine opisao „sizifovsku sudbinu mađarske vojske“ u Drugom svjetskom ratu. Postavljena na scenu Sarajevskog ratnog teatra u martu ove godine i uvrštena u selekciju 63. festivala MESS, predstava „Totovi“ u režiji Andrása Urbána pokazuje potencijal Istvánovog inicijalnog konteksta, donoseći publici svirepu komičnost ljudske poslušnosti.Sva bol idile je u...

MESSpresso: “POD OBA SUNCA” – SA SISTEMIMA SE RASPADAJU LJUDI, PORODICE, SVJETOVI

Na redovnom festivalskom MESSpressu jutros je razgovarano o projektu Dramadžiluk i drami „Tama na rubu grada“ te predstavi „Pod oba sunca“ u produkciji Kraljevskog pozorišta „Zetski dom“ iz Crne Gore u režiji Borisa Liješevića prema tekstu Ognjena Spahića, koja je na progamu 63. MESS-a večeras u 20 sati na sceni Pozorišta mladih Sarajevo.  Dario Bevanda, jedan od autora dramskih tekstova odabranih za scenska čitanja prvog Dramadžiluka istakao je važnost ovog programa za vidljivost savremenih dramskih tekstova. „Tama na rubu grada“...